VoIP Communicatie

VoIP oftewel ”Voice over IP” is technologie die de basis vormt voor communicatie via IP-telefonie. IP staat voor Internet Protocol en is de taal die communicatie tussen computernetwerken mogelijk maakt, zodat e-mailberichten, webpagina‘s en andere gegevens toegankelijk zijn en onderling kunnen worden uitgewisseld. Het bellen en ontvangen van gesprekken via IP-netwerken is sinds de laatste vijf jaar mogelijk en is nu een volwassen technologie die zich in de praktijk heeft bewezen.

Goedkoop of gratis bellen voor consumenten via internet is de drijfveer geweest voor het de ontwikkeling en het gebruik van IP-telefonie. Dit heeft echter met name bij de zakelijke gebruiker voor onduidelijkheid gezorgd over wat IP-telefonie nu eigenlijk te bieden heeft.

Zakelijke IP-telefonie oplossingen bieden zoveel meer dan alleen maar een lage telefoonrekening. Om alle voordelen optimaal te kunnen benutten, moeten bedrijven verder kijken dan de gratis oplossingen voor de consument waarbij sprake is van problemen met geluidskwaliteit en netwerkbeveiliging en meer letten op echte zakelijke voordelen op het gebied van IP-communicatie.

Dus welke oplossingen zijn beschikbaar en wat zijn de beste opties als u wilt profiteren van de nieuwe technologie, maar geen dure investeringen wilt doen in apparatuur die u in 2 of 3 jaar tijd weer moet vervangen?

Naast de conventionele PBX-systemen en de Hybride IP-PBX-systemen kennen we de software gebaseerde volwaardige IP PBX-systemen. Dit is de enige ware IP-telefonie oplossing die zorgt dat u optimaal profiteert van de extra voordelen van VoIP. Deze op software gebaseerde oplossingen, inclusief Swyx, zijn ontworpen om te worden geïmplementeerd in hetzelfde netwerk als voor de computers van een gebruiker. Ze zijn geschikt voor alle toekomstige wijzigingen en ontwikkelingen in VoIP. Door op software gebaseerde IP-telefonie te gebruiken, kunt u ten alle tijden aangepaste communicatiesystemen bouwen die het beste passen bij uw wensen en uw arbeidsprocessen, nu en in de toekomst.

Een IP-telefoonsysteem biedt uw bedrijf hele nieuwe mogelijkheden en geeft u een voorsprong op uw concurrenten. U kunt meer tijd aan uw klanten besteden, de klantenservice verbeteren en optimaal gebruik maken van bestaande investeringen in uw technologie. IP-telefoniesystemen kunnen naadloos in uw bedrijf worden geïntegreerd. U kunt het systeem gebruiken waar en wanneer u maar wilt. De systemen zijn uiterst flexibel, kunnen meegroeien met uw bedrijf en kunnen, omdat de systemen op software zijn gebaseerd, voortdurend worden bijgewerkt met nieuwe functies op het moment dat deze beschikbaar zijn.

Dit zijn de belangrijkste toepassingsgebieden voor IP-telefonie:

Integratie met uw bestaande IT-infrastructuur
Omdat IP-telefonie in essentie een datasysteem is, heeft u meer mogelijkheden en kunt u optimaal profiteren van uw bestaande IT-infrastructuur door het systeem in andere toepassingen, zoals in Microsoft Outlook, CRM, sales en klantenondersteuning, te integreren. Informatie kan worden samengevoegd en is voor iedere gebruiker beschikbaar met één klik van de muis.

Beheer en ondersteuning vanuit één locatie
Met IP-telefonie worden uw oude telefoniebekabeling en onderhoudscontract overbodig. Het systeem biedt één centrale locatie voor beheer en besturing voor het toevoegen van nieuwe gebruikers of het verplaatsen van bestaande gebruikers. Gebruikers melden zich op dezelfde manier aan als bij hun computers. Hun telefoongegevens, inclusief hun telefoonboeken en snelkeuzemogelijkheden gaan mee zodat ze deze gegevens niet opnieuw hoeven in te voeren. Een ander voordeel is de mogelijkheid om service-, sales- of ondersteuningsgesprekken naar de juiste medewerker door te sturen, ongeacht de locatie van de medewerker in het gebouw,of zelfs naar externe locaties.

Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist. U kunt uw browser vernieuwen door de nieuwste versie te downloaden en te installeren. Voor vragen neem contact met ons op.

Online support